المشاركات

عرض المشاركات من سبتمبر, 2012

سؤالي لكودي رودز في مؤتمر WWE

صورة
اثناء مشاركتي في المؤتمر الصحفي للإعلان عن حفلات WWE في مصر والذي حضره المصارع كودي رودز سألته سؤال كثيرا ما دار في ذهني عن مدى شبهه بلاعب الكرة الشهير كريستيانو رونالدو ؟ وكان كودي حاضر الذهن فأجاب ضاحكا: هل رونالدو بنفس وسامتي ؟ وضحك الحاضرون من السؤال ومن الإجابة ..  اللطيف أن هذا السؤال تحول لعنوان لخبر في عدة مواقع منها موقع قناة أبو ظبي الرياضية

وحشتنا يا أبو الشفاشيق يا جامد #شفيق

صورة
شفيق يضرب من جديد :) سؤال واضح من معتز الدمرداش شفيق قابله بكمية إجابات ملهاش أي معنى :) بس صدقوني الراجل ده عقله أبيض! قصدي قلبه أبيض واللي جنبه على لسانه .. حتى اسمعو قال إيه ؟

الفشيق: عايزين مصلح من شأننا شوية .. عايزين نواجه عيوبنا وميزاتنا ونشوف إيه اللي قاعد وإيه اللي .. اللي نطيره .. وايه اللي اللي .. يعني احنا محتاجين لإية!
معتز: طــب مافكرتش تنزل مصر علشان تسكت الألسنة ؟؟
الفشيق : انا هنزل مصر فى الوقت الـ... مفيش كلام ان انا احد البدائل لنزولى .. اللى هتنزل مصر .. مش .. مفيش كلام مهو ها .. دي كيس قائمة .. شوف حضرتك .. دة حاجة .. دة قاطرة بتتحرك .. وفى حاجة موقفاها هنا دوقتى .. مجرد ان الحاجة دة تعمل كدة .. القاطرة تتحرك .. الطبيعي ان القاطرة تتحرك النحيادى .. بس .. فالموضوع الموضوع يعنى عناصر تعطيل للموضوع بس .
مصر خسرت كتيير قوي من الكوميديا:)

فيلم "أجنحة الغضب" على مشارف الخروج للنور #مصر

صورة
انتهي المخرج أحمد فتحي من مونتاج الجزئين الاول والثاني للفيلم الوثائقي المصري الأول من نوعه في تاريخ الإعلام المصري والذي أطلق عليه "أجنحه الغضب" والذي يؤرخ لبطولات القوات الجوية المصرية على مدى ساعتين من الجرافيك والشهادات الحية لأبطال القوات الجوية بداية من نكسة يونيو ومرورا بحرب الإستنزاف وانتهاءا بحرب أكتوبر. وكانت المجموعة 73 مؤرخين قد تقدمت اليوم 11/09/2012 بطلب لوزير الاعلام ومدير الشئون المعنوية لعرض الفيلم في احتفالات أكتوبر 2012 ، وفي ظل توقع بتأخر الرد أو عدم الاهتمام الحكومي فإن مجموعة 73 مؤرخين تعرض علي القنوات الفضائية والخاصة عرض الفيلم يوم 14 أكتوبر 2012 الذي يوافق يوم الاحتفال بعيد القوات الجوية.
يذكر أن المجموعة 73 مؤرخين هم مجموعة من الشباب المصري المتحمس لوطنه وتاريخ قواته المسلحه - نشأت في عام 2008 وقامت بعمل أول موقع عسكري متخصص في التاريخ العسكري ووصل عدد زيارات موقع المجموعة لحوالي 3.5 مليون زائر خلال 3 اعوام ويوجد بالموقع 1650 موضوع حول التاريخ العسكري ، وقامت المجموعه مؤخرا بنشر أول كتاب لها باسم النسور الذهبيه عن بطولات 11 طيار مصري. تقرير العاشرة مسا…

لأول مرة في مصر - عرض حي لـ #WWE مع أشهر نجوم العالم

صورة
كشفت شركة "كريتيف ديزاين" عن مفاجأة سارة لعشاق رياضة المصارعة واعلنت انها ستجلب مصارعة المحترفين العالمية " WWE" لأول مرة في تاريخها الى مصر في جولة لمدة ثلاثة ايام من 18 اكتوبر وحتى 20 اكتوبر المقبل.
ومن المقرر ان تقام فعاليات جولة مصارعة المحترفين باستاد القاهرة بالصالة المغطاة "1" وسيتم بدء طرح التذاكر للبيع بدء من 8 سبتمبر ويمكن شراءها من الموقع الالكتروني " Ticketsmarche.com" أو من خلال الاتصال بالخط الساخن "01008425387"